Få en sponsoreret hjertestarter og gør din virksomhed til en livredder
Få en sponsoreret hjertestarter og gør din virksomhed til en livredder
Når vi her hos Hjertestartnu samler sponsorater til en hjertestarter-placering,
sørger vi for at opsætte hjertestarteren der, hvor det er mest nødvendigt. Vi
undersøger lokalområdet, og finder de steder, hvor en hjertestarter er mest
tiltrængt. Herefter vælger vi en virksomhed, der har den bedste placering til
hjertestarteren. Afslutningsvis kontakter vi den udvalgte virksomhed, og hører
om de er interesseret i at få ophængt en sponsoreret hjertestarter. De fleste
virksomheder er ofte meget begejstret for at få en sponsoreret hjertestarter,
men der er også virksomheder, der er usikre på, hvad en sponsoreret
hjertestarter indebærer, og hvad de får ud af dette. Derfor har vi her lavet en
kort artikel, som beskriver, hvad en sponsoreret hjertestarter indebærer, og
hvad I som virksomhed får ud af den.
Vi mangler flere hjertestartere i Danmark
Hvis vi udvælger jeres virksomhed til at være den optimale
placering for en hjertestarter, så er det pga., at der er behov for en hjertestarter
i lokalområdet. Selvom I allerede har en hjertestarter i byen, så er den ene
hjertestarter sjældent nok til hele byen. Halvdelen af dem, der rammes af
hjertestop kan overleve, hvis der bruges en hjertestarter i tide. Desværre er
det kun 10% af personer, som rammes af hjertestop uden for hospitalet, der
overlever. Ifølge en ny undersøgelse, der er støttet af Trygfonden, bliver
hjertestartere kun brugt i 4% af alle hjertestop. Hovedårsagen til dette er,
ifølge undersøgelsen, pga., at afstanden til hjertestarteren er for langt væk.
Hvis det tager mere end 1 minut at nå hjertestarteren bruges den sjældent.
Undersøgelsens konklusion var følgende:
”Der er fortsat behov
for stor opmærksomhed omkring optimering af måder til lokalisering af
nærliggende og tilgængelige hjertestartere i forbindelse med hjertestop.”.
Kort sagt har vi brug for flere hjertestartere, der er
lettere tilgængelige, inden for en kortere afstand.
Ved at få ophængt en sponsoreret hjertestarter på jeres
bygning, er I med til at redde liv, og gøre hjertestartere mere tilgængelige i
Danmark.
Støt lokalsamfundet og øg dine kunders samt medarbejders sikkerhed
Ved at få ophængt en sponsoreret hjertestarter er du med til
at støtte dit lokalsamfund. Som virksomhed er lokalsamfundet en utrolig vigtig
del af virksomheden, og et velfungerende lokalsamfund, hvor alle er sikre, er
godt for virksomheden såvel som samfundet. Desuden kan hjertestarteren være med
til at redde dine medarbejders og dine kunders liv. Ved at få ophængt en
hjertestarter på jeres bygning, bliver I også bemærket i lokalområdet, og
virksomheden får ofte et bedre ry blandt de lokale. Derfor har en hjertestarter
både en menneskelig værdi, og den signalerer at jeres virksomhed er villig til
at hjælpe og støtte lokalsamfundet.
I bestemmer selv om vi vil være sponsor
En hjertestarter er noget alle lokalområdets virksomheder
sponsorerer i fællesskab. Derfor skal alle, der har hjulpet med at støtte
projektet selvfølgelig krediteres for dette. Ved siden af hver hjertestarter
ophænges en sponsortavle. Denne sponsortavle indeholder alle virksomheder, der
har sponsoreret hjertestarteren. Virksomhedernes logo og navn placeres øverst,
midterst eller i nederst på sponsortavlen alt efter, hvor meget de har sponsoreret
med. Hvis jeres virksomhed har konkurrenter i lokalområdet, kontakter vi dem
ikke, medmindre I har givet os tilladelse til dette. Vi forstår udmærket godt,
at jeres virksomhed sandsynligvis ikke har lyst til at have en sponsortavle med
konkurrentens navn hængende på jeres bygning.
Siden jeres virksomhed lægger væg til hjertestarteren, er
det ikke påkrævet at I sponsorerer hjertestarteren. Dog hænger vi kun
virksomheder, der er direkte sponsor på sponsortavlen. Hvis du gerne vil vide
mere om sponsorater, og hvad jeres virksomhed får ud af dette, kan du læse mere
om det her.
Hjertestarter, udendørs skab, serviceaftale, forsikring og opsætning
inkluderet
En hjertestarter er i sig selv ikke nok til at være en
livredder. Den skal være tilgængelig og velfungerende. Derfor tager vi os af
det hele. I får en kvalitetshjertestarter, der altid fungerer og den opsættes i
et hjertestarterskab, der beskytter hjertestarteren mod vejret. Så er I sikre
på, at hjertestarteren altid fungerer hele året rundt. Vi tager os af opsætning,
og hjertestarteren er fuld forsikret. Hvis hjertestarteren skulle blive stjålet
eller gå i stykker, sørger vi for at reparere hjertestarteren eller erstatte
den helt gratis. For at alle danskere ved, at I har en hjertestarter i området,
sørger vi også for at registrere hjertestarteren i hjertestarterregistreret. Sidst
men ikke mindst får I også en serviceaftale, hvor vi sender pads og batterier,
når disse skal udskiftes.
Du kan klikke på dette
link og læse mere om en serviceaftale og forsikring, hvis du gerne
vil lære mere.
Hvad skal I gøre?
Det skal være så let som overhovedet muligt at redde liv.
Derfor har vi sørget for, at jeres virksomhed skal lave så lidt som overhovedet
muligt for at få ophængt en sponsoreret hjertestarter. Det eneste I skal gøre
er at kontakte os, hvis hjertestarteren bliver stjålet, går i stykker eller
bliver brugt. Herudover sender vi pads og batterier, når disse trænger til
udskiftning. Herefter skal I selv udskifte dem, hvilket er utrolig nemt, og I
kan altid kontakte os, hvis I vil have hjælp til dette. Mht. pris skal I kun
betale for strøm, hvilket koster cirka 250 kroner om året.
Ring og hør om I kan blive den næste livredderplacering i lokalområdet
Vi laver løbende indsamlinger i hele Danmark, og I er
velkommen til at kontakte os for at høre, om vi har en indsamling i jeres
lokalområde. Hvis der ikke er en indsamling i lokalområdet, er I velkommen til
at høre mere om, hvornår der kommer en indsamling i jeres lokalområde, og om I
kan blive den næste livredderplacering. Vi kan kontaktes på telefon: 20 26 26
45, eller gennem mail: kontor@hjertestartnu.dk. Vi
står klar til at hjælpe alle hverdage.
Start et hjerte, red et liv
Kommentarer
Send en kommentar