Hvorfor sponsorere en hjertestarter
Hvorfor sponsorere en hjertestarter?
Mange virksomheder vælger at sponsorere en hjertestarter.
Der er mange årsager til, at virksomheder gør dette. For virksomheden er et
sponsorat bl.a. en god måde at blive bemærket i lokalsamfundet. Herudover bor
mange medarbejdere i nærheden af deres arbejdsplads, derfor kan en
hjertestarter være med til at redde en medarbejders liv. Men den vigtigste
årsag til, at mange virksomheder sponsorerer en hjertestarter, er for at redde
liv og hjælpe deres lokalsamfund.
Skab en profil i lokalområdet
For mindre og mellemstore virksomheder, er det vigtigt at
blive bemærket i lokalområdet. Hvis virksomheden har et godt omdømme, så er
beboerne i området, mere interesseret i at arbejde for virksomheden og benytte
sig af virksomhedens ydelser. Dette gælder både for virksomheder, i storbyen og
virksomheder i mindre landsbyer. Ved at sponsorere en hjertestarter i
lokalområdet får jeres virksomhed et godt omdømme, hvilket kan trække flere
kunder til.
Gør jeres by til en livredder by
Her hos Hjertestartnu kalder vi alle byer med en hjertestarter for en
livredder by. Det er vores mål at gøre alle byer til en livredder by. Når der
hænges en hjertestarter op i jeres by, registreres byen i hjerteregistreret, så
alle danskere ved, at I har en hjertestarter i byen. Det er vigtigt, at alle
byer har en hjertestarter; dette gælder både landsbyer såvel som storbyer. En
af årsagerne til, at det er vigtigt med livredder byer, er pga. de såkaldte
”døde zoner”. Dette er områder i Danmark, hvor det kan tage op til 10 minutter
før, at ambulancen ankommer. 10 minutter lyder måske ikke som lang ventetid,
men når en person rammes af hjertestop, er det vigtigt at der ydes førstehjælp,
og at en hjertestarter benyttes inden for få minutter. Hvis den ramte ikke
modtager hjælp inden for få minutter, risikerer personen at få varige
hjerneskader og i værste tilfælde død.
Er én hjertestarter nok?
Det kan selvfølgelig være, at I allerede har en hjertestarter
i lokalområdet. Desværre er én hjertestarter sjældent nok. Når en person rammes
af hjertestop, skal der helst bruges en hjertestarter inden for 1 til 3
minutter. Hvis der kun er én hjertestarter i området, så er der mange
mennesker, der ikke kan få hjælp i tide. Dette er en af årsagerne til, at nogle
hjertestartere er placeret inden for kort afstand af hinanden. Nogle steder - ofte
i større byer -
placeres en hjertestarter mellem 100 meter og 500 meter fra en anden
hjertestarter. Det er helt bevidst, at vi placerer hjertestarterne så tæt op af
hinanden. Hvis en person rammes af hjertestop, kan 500 meter nemlig være
forskellen mellem liv og død.
Sådan bliver virksomheden krediteret for sponsorater
Hvis I vælger at sponsorere en hjertestarter, skal jeres
virksomhed selvfølgelig krediteres for dette. Derfor kommer alle virksomheder,
der har sponsoreret hjertestarteren, op på en sponsortavle. Denne sponsortavle
hænges op ved siden af hjertestarteren, så alle beboer kan se, hvilken
hjertestarter I har været med til at opsætte. Herudover sørger vi for at nævne
jeres virksomhed på vores facebookside, så alle hjertestartsinteresserede
danskere kan se, at jeres virksomhed er en ansvarlig virksomhed, der hjælper lokalområdet.
Alle sponsorer modtager et livredderbevis, hvilket er et certifikat, der
bekræfter at jeres virksomhed er en livredder virksomhed, der har støttet
projekt Start et hjerte, red et liv.
I bestemmer selv, hvad I bruger dette certifikat til. I kan bl.a. lægge
certifikatet op på jeres hjemmeside, eller hænge det op på væggen i
virksomheden. Så kan alle jeres kunder se, at I går ind i kampen mod
hjertestop.
Topsponsor, hovedsponsor eller sponsor – I vælger selv, hvad I vil være
Vi har som udgangspunkt tre sponsorater, I kan vælge mellem:
Topsponsor, hovedsponsor og sponsor. En topsponsor er en virksomhed, der
sponsorerer med 5.000 kroner eller mere ekskl.moms. Alle topsponsorere kommer
øverst på sponsortavlen, hvor virksomhedslogoet vises med størrelsen 10x15 cm.
Hovedsponsorerne er alle sponsorer, der har sponsoreret med 2.500 kroner ekskl.
moms. Hovedsponsorerne står midt på sponsortavlen, og deres logo vises i
størrelsen 5x10 cm. Hvis virksomheden støtter med 1.000 kroner ekskl. moms,
bliver I en traditionel sponsor. I kommer stadig op på sponsortavlen, men
virksomhedens logo vises ikke. I stedet vises virksomhedens navn på
sponsortavlen med en størrelse på 1,5 cm.
Alle sponsorer bliver selvfølgelig nævnt på vores
facebookside lige meget, hvilket sponsorat I vælger. Hvis I ikke ønsker at
blive nævnt på facebook eller komme op på sponsortavlen, er det også muligt at
støtte anonymt.
Mere end blot en hjertestarter
Hvis I vælger at støtte en hjertestarter med et sponsorat,
så skal jeres virksomhed ikke tage sig af opsætning osv. Vi sørger for, at
hjertestarteren hænges op, og den kommer til at hænge i et hjertestarterskab af
høj kvalitet. Dette skab beskytter hjertestarteren mod vind og vejr, derfor er
i altid sikre på, at hjertestarteren virker som den skal. Herudover medfølger
der en udvidet
serviceaftale til hjertestarteren. Med en udvidet serviceaftale
tager vi os af vedligeholdelse og servicering af hjertestarteren. Vi sørger
bl.a. for at sende pads og batterier, når disse skal udskiftes. En udvidet
serviceaftale fungerer også som en forsikring. Hvis hjertestarteren skulle gå i
stykker eller blive stjålet sørger vi for, at I får en ny hjertestarter.
Ring og hør om der er en indsamling i dit lokalområde
Hvis du gerne vil støtte med et sponsorat, er du velkommen
til at kontakte os for at høre, om der er et projekt i dit lokalområde. Vi
holder løbende indsamlinger til hjertestartere i hele Danmark, og du kan altid
anmode om at få startet et projekt i dit lokalområde. Du kan kontakte os på
telefon 20 26 26 45 eller på vores mail kontor@hjertestartnu.dk, hvor
vi står klar til at besvare henvendelser alle hverdage.
Start et hjerte, red et liv – Bliv sponsor i dag
Kommentarer
Send en kommentar